راهنمای خرید لپ تاپ راهنمای خرید موبایل راهنمای خرید نت بوک راهنمای خرید تلویزیون راهنمای خرید تبلت راهنمای خرید دوربین دیجیتال راهنمای خرید CPU راهنمای خرید کارت گرافیک راهنمای خرید دوربین فیلم برداری راهنمای خرید پرینتر آموزش
محبوب ترین ها
سوال از تیم کوک مبنی بر عرضه ی آیفون با صفحه نمایش…
طبق خبرهای 11st واصله مطلع شدیم که مدیر ارشد محصولات HTC کوجی کودرا (Kouji Kodera) هفته ی گذشته این شرکت را ترک نموده است. کودرا مسئول استراتژی کلی HTC بود و خروج او در گیر و دار معرفی جهانی گوشی HTC One - محصولی که ممکن است یک موفقیت یا شکست عظیم را برای شرکت به همراه داشته باشد- بسیار قابل تأمل است.
موضوع فقط خروج کودرا نیست. در طی سه ماهه ی گذشته اچ تی سی تعدادی از کارکنانش را با سرعتی عجیب از دست داده است. مهم ترین این افراد جیسون گوردون (Jason Gordon) نایب رئیس ارتباطات بین الملل بود. دیگر عازمین نیز شامل مدیر بازاریابی خرد جهانی- ربکا رولند (Rebecca Rowland) مدیر بازاریابی دیجیتال- جان استارک ودر(John Starkweather) و مدیر استراتژی محصولات- اریک لین (Eric Lin) می شوند.
البته هیچ شرکتی دست به سرقت نخبگان دفتر آمریکای شمالی اچ تی سی- مستقر در شهر سیاتل- 11st نزده است. استارک ودر به شرکت AT&T نقل مکان کرده است و لین و رولند هر دو به مایکروسافت ملحق شده اند (گوردون نیز هنوز حرکت بعدی اش را مشخص نکرده است). پس چرا همه با سرعت به دنبال در خروج می گردند
این که اچ تی سی روزهای بهتری داشته است بر هیچ کس پوشیده نیست. گوشی One X در سال گذشته و گوشی One در سال جاری تلاش های ناموفق این شرکت برای بالا بردن درآمد شرکت در مقابل غول سامسونگ بود که بیشتر سهم بازار اندروید را تسخیر کرده است. عزیمت افراد مهم اچ تی سی بر رتبه ی این شرکت در بازار تأثیر مستقیم گذاشت. این در حالی است که گرو ه سخت افزار به رهبری اسکات کرویل (Scott Croyle 11st ) در سانفرانسیسکو و گروه نرم افزار- به رهبری درو بمفورد (Drew Bamford) در سیاتل همچنان همکاری خود را با شرکت ادامه می دهند. منابع مشخصا اظهار می کنند که ممکن است مدیر ارشد بازاریابی بن هو (Ben Ho) که اواخر پارسال از شرکت مخابراتی 11st FarEasTone به اچ تی سی وارد شد مسبب بخشی از این انقلاب باشد زیرا که مقداری از برنامه ریزی ها و استراتژی ها را از سیاتل به دفتر مرکزی اچ تی سی در تایپه انتقال داده است.
روحیه ی اچ تی سی با First "گوشی فیس بوک" که مفتخرانه در همایش ماه آوریل این شبکه ی اجتماعی معرفی شد حتی پایین تر هم آمده است. بر اساس گزارش افراد مطلع فیس بوک در ابتدا قصد داشت که نسخه ی قابل دانلود Facebook Home را با تأخیری قابل توجه ارائه کند تا First مدتی به صورت اختصاصی در بازار فعالیت کند. اما در عوض فیس بوک برنامه را تغییر داد و در همان هفته ی معرفی First نسخه ی قابل دانلود Home را در گوگل پلی ارائه کرد. گزارش ها حاکی از آن است که از آن زمان گوشی First با فروش بسیار ضعیف شانه به شانه مرگ قدم بر می دارد و این شایعه ها پس از افت قیمت آن از 99 دلار به تنها 99 سنت در قراردادها تأیید شد. به گفته ی یکی از منابع این گوشی "یک افتضاح" است.
بسیاری از انگشت ها به سمت چو که قول داده در صورت عدم موفقیت فروش گوشی پرچم دار One استعفاء دهد- نشانه رفته است که در عوض برنامه ریزی بلندمدت تصمیم های آنی می گیرد. گفته می شود که کارکنان اچ تی سی ماه ها پیش از معرفی One چو را از تأخیرهای احتمالی در تولید و عرضه ی این گوشی آگاه کرده بودند ولی چو تصمیم به ادامه ی مسیر گرفت. و صد البته که One پس از آغاز فروش با مشکلات کمبود موجودی مواجه شد. این مسأله علی الخصوص در مورد رنگ سیاه آن که بر خلاف رنگ های سفید و نقره ای دارای پرداخت انودیزه است مشهود بود.
این کاستی ها در زمانی بحرانی 11st پیش آمدند- زمانی که سامسونگ برگ برنده ی خود گوشی Galaxy S4 را روانه ی بازار جهانی کرد. نکته ای که همه متفق القول به آن معتقدند تسلط بی رحمانه ی سامسونگ بر بازار است. تولید صفحه ی نمایش و پردازشگر توسط خود این کمپانی عظیم به همراه زرادخانه ی قدرتمند بازاریابی اش رقابت در بازار اندروید را بی نهایت دشوار کرده است. حتی این مسأله که تقریبا همه ی متخصصین One زیبا را ستایش کرده و بدنه ی پلاستیکی و طراحی بدون خلاقیت- و حتی لوس- S4 را مورد انتقاد قرار دادند نیز بی تأثیر بود.
اتفاق 11st بعدی برای اچ تی سی چیست شاید ادامه ی تحول در رده های بالای شرکت که حتی ممکن است در صورت عدم موفقیت One و خلف وعده نکردن آقای چو به بالاترین رده ها نیز برسد. در عین حال شرکت از سه جهت مورد تهدید است: تمرکز مایکروسافت 11st بر روی نوکیا تمرکز فیس بوک بر افزایش هرچه بیشتر فروش Home و تمرکز سامسونگ بر تسلط بر تمامی بازار اندروید.
اچ تی سی یکی از دوست داشتنی ترین کمپانی های دنیای موبایل است اما متاسفانه حال و روز خوشی ندارد و آینده مبهی برای آن پیش بینی می شود. نظر شما در این باره چیست آیا HTC مجددا می تواند به روزهای اوج خود باز گردد
این کشتی انغریب به گل میشینه!!! این مدیره هم بهشون گفته خودتون را نجات بدید!!! حتی قسمشون داده!!! 11st :دی خطاب به همه ی دوستانم که هنوز در اچ تی سی هستند: بیایید بیرون همین الان. کار سختی است ولی بسیار راضی تر خواهید بود قسم می خورم .
نقل قول از حــمید: بــدون تــعصب روی بــرند خــاصی حــقیقتا هــیچ وقــت از HTC خــوشم نـــیومده منم هیچ وقت از اچ تی سی خوشم نمی اومد ولی همیشه به عنوان یه برند پیشتاز قبولش داشتم. به نظرم یکی از مشکلاتش 11st این بود که هیچ وقت نیاز بازار رو اونجوری که باید درک نکرد کاری که سامسونگ خیلی خوب انجام داد.
دیدین اون موقع که htc گوشی frist را معرفی کرد من گفتم که htc داره یک اشتباه را چندبار تکرار میکنه و گوشی های فیسبوکی قبلیش شکست خوردن
No comments:
Post a Comment